STvZO vine de la Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung știi ce este?

STvZO - ce este și de ce este atât de important în timpul unei călătorii cu bicicleta în Germania

Persoanele care plănuiesc o călătorie cu bicicleta în Germania sau sunt interesate de reglementările locale de circulație vor îndeplini abrevierea STvZO. De asemenea, este extrem de important pentru toți oamenii care locuiesc zilnic în Germania. Interesant este că această abreviere poate fi găsită și pe ambalajele de iluminat pentru biciclete disponibile în magazinele poloneze. Ce înseamnă și de ce câștigă importanță în timpul călătoriei noastre cu bicicleta peste granița de vest?

STvZO - ce este?

STvZO înseamnă Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung. Acesta este un regulament german care reglementează regulile de admitere a vehiculelor în traficul rutier. Înregistrările sale conțin informații despre toate tipurile obișnuite de vehicule utilizate în traficul rutier, inclusiv bicicletele. Adaptarea iluminatului pentru biciclete la prevederile STvZO reprezintă baza pentru deplasarea pe două roți în Germania și o garanție a siguranței sporite pentru bicicliști și alți utilizatori ai drumului. Nerespectarea acestor cerințe poate duce la consecințe neplăcute și penalități financiare mari. Ultimele modificări ale reglementărilor germane privind echiparea necesară a bicicletelor au avut loc în aprilie 2020, așa că merită să le cunoaștem.

LEZYNE EBIKE POWER HB STVZO - unul dintre cele mai puternice modele disponibile pe piata cu certificat STvZO 290/550 lumeni

Prevederi de bază ale STvZO privind iluminarea bicicletelor

Este de remarcat faptul că Germania definește tipul posibil de iluminare a bicicletei și metoda de asamblare a acesteia în cel mai detaliat și precis mod din Europa. Aceasta înseamnă că nu există loc nici măcar de mici modificări în legislația locală. Înainte de o călătorie planificată în Germania, merită să citiți cu atenție aceste reglementări și să verificați dacă iluminarea bicicletei noastre le respectă. Dacă nu, trebuie să le ajustam în consecință.

Conform reglementărilor STvZO, lămpile bicicletei din față și din spate trebuie să fie alimentate de un generator de 6V/3W. Această cerință nu se aplică doar bicicletelor de curse care cântăresc mai puțin de 11 kilograme, însă acestea trebuie să aibă lămpi alimentate de o baterie sau baterii. În plus, este inacceptabilă utilizarea luminilor intermitente după întuneric, care sunt permise numai în condiții de conducere în timpul zilei. Aceasta este o schimbare în comparație cu reglementările poloneze care permit lumini intermitente pentru biciclete și pe timp de noapte. În Germania, atât lumina frontală albă, cât și cea roșie din spate trebuie să fie fixate. O altă cerință este să păstrați lămpile curate și bine atașate de bicicletă. Reglementările STvZO reglementează clar și aranjamentul de iluminat. Sub nicio formă fasciculul de lumină nu trebuie să orbiască pe alți utilizatori ai drumului, prin urmare lămpile STvZO ar trebui să aibă așa-numita a tăia calea.

Puterea maximă a luminii frontale albe este acum de 205 lumeni (350 lumeni conform vechilor standarde de măsurare). Informații despre putere pot fi găsite pe ambalajul producătorului, care informează adesea despre conformitatea modelului cu reglementările STvZO. In cazul luminii din spate, este important sa o montati nu mai sus de 60 de centimetri si nici mai jos de 25 de centimetri deasupra suprafetei drumului, deci nu poate fi montata, de exemplu, pe casca unui ciclist. În plus, iluminatul folosit în Germania trebuie să aibă o aprobare STvZO dedicată.

Iluminat obligatoriu pentru biciclete - rezumat

Merită menționat în câteva propoziții toate elementele necesare de iluminat pentru biciclete care sunt cerute în Germania de regulamentul STvZO. Echipamentul obligatoriu include:

lampă albă reflectorizantă pe față (o bucată);

lămpi reflectorizante albe sau galbene pe spițe sau benzi reflectorizante pe partea laterală a anvelopelor (minim două piese);

lămpi reflectorizante galbene pe pedale (două bucăți);

lumină roșie pe spatele bicicletei (o bucată).

Comparația lămpii STvZO cu modelul standard

Merită să verificați cum diferă lămpile STvZO de modelele standard. Din graficul de mai jos se pot trage concluzii interesante, unde prima vizualizare arată un arbore de lumină care cade în conformitate cu cerințele acestor reglementări. Celelalte două imagini arată o lumină de bicicletă care căde diferit, care poate fi găsită la modele mai ieftine și la lămpi fără aprobare STvZO. A doua imagine arată o lumină tradițională pentru bicicletă, iar cea de-a treia imagine arată o lumină tradițională pentru bicicletă cu setarea greșită. Acesta este motivul pentru care nu sunt aprobate pentru utilizare în Germania.

stvzo bike lights

Sursă: http://www.light-test.info/pl/faq-pl/87-stvzo-lampki-przepisy (accesat 15 februarie 2022).

Graficul de mai sus arată o relație specifică în lămpile cu aprobare STvZO. Acestea trebuie să asigure o iluminare minimă a spațiului de 10 metri în fața bicicletei cu o putere minimă de 10 lumeni pe m2. În același timp, o astfel de setare a luminii previne efectul orbitor al altor utilizatori ai drumului, ceea ce crește siguranța acestora. În plus, în Polonia puteți folosi lumini galbene selective, ceea ce este interzis în Germania.

Se pot folosi și alte lumini pentru biciclete în Germania?

În prezent, iluminatul pentru biciclete care nu respectă prevederile regulamentului STvZO și nu are o omologare dedicată nu poate fi folosit în Germania. Conducerea fără iluminare adecvată crește disconfortul și reduce siguranța utilizatorilor drumului, putând constitui și baza pentru primirea de amenzi și amenzi mari în cazul unui control al poliției. Aceste reglementări se aplică atât circulației pe piste de biciclete, cât și în parcuri și străzi deschise circulației auto.

Ce penalități și consecințe ne așteaptă pentru iluminarea incorectă a bicicletelor în Germania?

Conform prevederilor STvZO, în Germania există amenzi pentru neaprinderea corespunzătoare a iluminatului bicicletei. Suma acestora variază de la o duzină la câteva sute de euro, în funcție de câte deficiențe vor fi scoase la iveală la controlul poliției și dacă lipsa iluminatului adecvat a fost cauza unui posibil accident sau a creării unui pericol rutier. Prin urmare, nu trebuie să subestimați prevederile STvZO și înainte de a începe o călătorie în Germania, ar trebui să verificați cu atenție starea tehnică a bicicletei și să faceți corecțiile necesare legate de iluminare.

Desigur, amenzile pot fi emise și în Germania în alte situații. Bicicliștii ar trebui să fie atenți la luminile roșii, să vorbească la telefonul mobil în timpul mersului sau să folosească o lumină intermitentă după întuneric. Toate aceste infracțiuni se pedepsesc cu amenzi de la câteva zeci la peste o sută de euro, ceea ce poate reduce semnificativ bugetul biciclistului. De asemenea, nu este foarte profitabil să mergi pe drumul greșit sau să nu urmezi pistele de biciclete desemnate.

Caracteristicile unui iluminat bun pentru biciclete

Iluminarea bună a bicicletei este cea care mărește siguranța și confortul mersului cu un biciclist, precum și siguranța celorlalți utilizatori ai drumului. Ar trebui să permită o conducere confortabilă pe timp de noapte și să fie rezistent la deteriorări mecanice și la condițiile meteorologice. Prin urmare, ar trebui să alegeți numai modele de la producători de renume care garantează respectarea cerințelor stricte de siguranță, precum și producția de echipamente de înaltă calitate pentru biciclete.

Prețul unui iluminat bun poate ajunge la câteva sute de zloți, dar nu ar trebui să economisim sănătate și siguranță. Dacă cumpărăm lămpi ieftine, acestea pot fi nesigure și va trebui să le înlocuim rapid. Modelele mai scumpe pot fi folosite cu succes de mulți ani, datorită cărora achiziția este răspândită de-a lungul anilor. În prezent, putem găsi marcaje dedicate pe ambalajul luminilor pentru biciclete în Polonia. Printre acestea se numără și aprobarea STvZO, datorită căreia iluminatul poate fi folosit cu succes dincolo de granița noastră de vest. Dacă mergem în Germania într-o călătorie cu bicicleta, merită să ne echipăm în avans cu astfel de modele, ceea ce ne va permite să evităm neplăcuturile și consecințele financiare pe viitor. Datorită acestui fapt, vom avea grijă și de siguranța dumneavoastră.

STvZO protejează bicicliștii

Ultimele modificări ale regulamentului STvZO din 28 aprilie 2020 au apărat bicicliștii. Conform celor mai recente reglementări, camioanele și autoutilitarele de peste 3,5 tone din intravilan nu pot vira cu o viteză mai mare de 10 km/h. Această prevedere sporește siguranța bicicliștilor în timpul unei astfel de manevre. În plus, doi bicicliști pot circula unul lângă altul (nu neapărat unul în spatele celuilalt), dacă nu interferează cu traficul rutier. Toți șoferii care depășesc bicicliștii trebuie să păstreze o distanță minimă de 1,5 metri în intravilan și minim 2 metri în afara intravilanului. Toate aceste modificări au fost introduse pentru a crește confortul mersului cu bicicleta în Germania, așa că merită să le țineți cont în timpul călătoriei dumneavoastră. În cele din urmă, STvZO nu sunt doar obligații, ci și drepturi pentru utilizatorii drumului, inclusiv pentru bicicliști.

Iluminat pentru biciclete cu STvZO

Iluminat biciclete cu STvZO - toata oferta -->

adauga comentariu

Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii Vă vom procesa datele în conformitate cuPOLITICA DE CONFIDENȚIALITATE-ul nostru.